14 ویژگی که آیفون بعدی به آن ها نیاز دارد

iPhone 5 release date, news and rumoursپس از معرفی Samaung Galaxy S III و وجود تلفن های هوشمندی چون HTC One X شاید دیگر Iphone اپل حداقل بر روی کاغذ دیگر بهترین نباشد اما همچنان برتری های بسیاری دارد که جتی شما را وادار به خرید مدل 4S حتی باوجودی تلفن هایی چون Galaxy S III و One X. در ادامه به بررسی قابلیت هایی خواهیم پرداخت که اگر اپل آنرا در آیفون بعدی اش لحاظ کند مطمئنا" هیچ یک از مدل های ذکر شده نتوانند با آن مقابله کنند....




هنوز هیچ اطلاعاتی از آیفون بعدی مشخص نیست حتی باتوجه به سیاست های اپل نمیشود اسم آنرا هم حدس زد با این حال احتمال میرود آیفون بعدی نام Iphone 5 را یدک بکشد به هرحال ما به بررسی قابلیت هایی خواهیم پرداخت که باید در آیفون بعدی وجود داشته باشد و یا برخی از مشکلات آیفون های قبلی که باید برطرف شود. در این مقاله ما این تلفن هوشمند را "آیفون بعدی" میخوانیم.

پردازنده ی بهتر
شاید این یکی از دقیق ترین حدس های ما باشد، مطمئنا" آیفون بعدی با یک پردازنده ی 4 هسته ای و یا بالاتر ارائه خواهد شد.

دوربین بهتر
دوربین آیفون بعدی مطمئنا" دوربینی بهتر از دوربین 4S خواهد بود به طوری که شما را از دوربین و یا هندی کم بی نیاز کند. 4s دوربین فوق العاده ای داشت و مطمئنا" آیفون بعدی بهتر خواهد بود.

بهبودی درگاه ها
درگاه هایی چون خروجی HDMI مطمئنا" از مسایلی است که باید در آیفون بعدی به آن توجه ویژه ای شود.

باتری قابل جداشدن
یکی از بزرگترین مشکلات آیفون این است که شما نمیتوانید در آن را بازکنید و به باتری دسترسی داشته باشید البته این جز نکاتی است که کمتر احتمال میرود به آن توجه شود و اپل همانند گذشته عمل خواهد کرد.


کارت حافظه
اگرچه آیفون در سه مدل 16 و32 و 64 گیگی عرضه میشود و هرکدام دارای قیمت های متفاوتی هستند اما امروزه و باتوجه به نیاز به حجم بیشتر قابل حمل بهتر است اپل به این نیز فکر کند که بهتر است کمی بیشتر حق انتخاب به مشتریانش بدهد.

توجه بیشتر به امنیت دستگاه
امروزه و باتوجه به فراگیرشدن تکنولوژی و اینگونه گجت ها نیاز به امنیت در این زمینه بیشتر احساس میشود. قابلیت هایی چون انواع قفل ها و رمز ها مانند تشخیص اثر انگشت و یا چهره با عملکرد خوب میتواند امنیت دستگاه را افزایش دهد و جز مسایلی ات که اپل باید به آن دقت کند.



NFC
اکنون دیگر NFC از قابلیت هایی است که باید در تلفن وجود داشته باشد هرچند هنوز فراگیر نیست. اما تکنولوژی بسیار خوبی برای ایجاد ارتباط میباشد.

فضای بیشتر
اگر اپل حاضر به گذاشتن درگاه کارت حافظه نیست پس باید آیفون را در مدل های متنوع تر با فضای بیشتری عرضه کند.

پشتیبانی فلش
هرچند این یکی از بعید ترین نکات خواهد بود اما وجود آن حداقل هنوز لازم است. شاید بتوان با چند اپ این مشکل را برطرف کرد اما بهتر است به صورت پیش فرض وجود داشته باشد. البته روند اپل بر تغییر سیاست هایش نیست و این یکی از بعید ترین مسایل آیفون و محصولات اپل خواهد بود.



شارژ بهتر
نگهداری شارژ یعنی وجود باتری بهتر به همراه تنوع در نوع شارژ کردن (مثلا به صورت بی سیم) از نکات مهم گجت های امروزی خواهد بود.


گرافیک سه بعدی
گرافیک بهتر برای آیفون الزامی است و باید شاهد پردازنده گرافیک سه بعدی در آیفون باشیم.

سازگاری با 4G
شاید هنوز در کشور ما حتی 3G هم فراگیر نیست و یا بهتر بتوان گفت اصلا نیست (!) اما این جز قابلیت هایی است که اپل باید بر روی آن برای آیفون بعدیش تمرکز کند ، پشتیبانی بهتر از شبکه نسل چهارم.

طراحی جدید
مطمئنا" اپل با طراحی جدید و شگفت انگیزی همه را خیره خواهد کرد و آیفون به طراحی جدیدی نیاز دارد. اما ما به طراحی های اپل ایمان داریم و میدانیم غافلگیر و شگفت زده خواهیم شد. همچنین طراحی های جدید تلفن های هوشمند دیگر کمی خسته کننده شده اند و ما به یک نوآوری نیاز داریم و این را مانند همیشه میخواهیم از اپل ببینیم

صفحه نمایش بزگتر
مطمئنا" آیفون بعدی به یک صفحه ی بزگتر نیاز دارد اما حداقل من نمیدانم چرا؟ شاید به خاطر این اندازه های عجیب و غریب سامسونگی باشد. اما برای بهتر دیده شدن آیکن ها و عناصر صفحه شاید بهتر باشد صفحه نمایش بزگتری را در آیفون ببینیم اما نه خیلی بزرگتر! اندازه ی 3.5 اینچ جوابگو هست ولی شاید برای اینکه آیفون در مقابل رقبا کوچک به نظر نرسد بهتر است آیفون اندازه ی بزرگتری را داشته باشد و دیگر اینکه حداقل مردم عادی به یکسری نکات ازجمله صفحه نمایش بزرگتر پس تلفن بهتر اعتقاد دارند (!)



نتیجه
این مسایل جز نکاتی بود که بهتراست در آیفون بعدی وجود داشته باشد هرچند برخی از آنها غیر قابل تصور میرسند اما بهتر است در نظر گرفته شود. آیفون هم اکنون هم با همه ی اینها محبوبترین تلفن است. اما شاید بهتر باشد به برخی نکات توجه بیشتری شود. چیزی که روشن است این است که ما برای آیفون بعدی به یک گجت شگفت آور و خیره کننده با قابلیت های جدید که ما را به آینده نزدیک میکند نیاز داریم و این تنها از دست اپل ساخته است حداقل تا کنون که اینطور بوده است. صفحه نمایش بزگتر و یا پردازنده ی بیشتر یا دوربین هزار مگاپیکسلی چیزی نیست که مردم به آن نیاز ضروری حداقل در این زمان و با این امکانات (مانند نرم افزار ها) نیاز داشته باشند. رابط های جدید میتواند نکته ی خوبی برای کارکردن باشد اپل با Siri نشان داد که به این نوآوری ها فکر میکند همچنین استیو جابز نیز همیشه دنبال روش جدیدی برای برقرای ارتباط با گجت ها بود. اپل خلاءیی را در مورد محصولاتش با آیفون 4s و نسل جدید آیپد گذراند که نیاز بود اما اکنون آن زمان دیگر به پایان رسیده است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 

Most Reading