پیشی گرفتن سامسونگ از اپل در بازار تلفن های هوشمند


مدتهاست که جنگ بین اپل و سامسونگ در زمینه تلفن های همراه هوشمند مشهود است. سامسونگ توسط کارخانه های سخت افزاری قدرتمند و طراحانش و به کمک آندروید گوگل طی سال گذشته تلفن های هوشمند وسوسه انگیزی به بازار معرفی کرد و توانست بالاخره گوی رقابت را از اپل با آیفون محبوبش بگیرد. در ادامه خواهید خواند که سود سهام سامسونگ نسبت به سال پیش چقدر تفاوت داشته است ...












بالاخره سامسونگ به کمک آندروید و البته سخت افزار هایی چون صفحه نمایش Super AMOLED و پردازنده های قدرتمند با گل های سرسبدی چون Galaxy s II توانست از اپل در بازار تلفن های همراه پیشی بگیرد.
هم اکنون 42.2 میلیون تلفن همراه هوشمند در دستان مردم در سراسر جهان است که 29.1 درصد بازار را در اختیار دارد و اپل با 35.1 میلیون تلفن همراه در دست مردم 24.2 درصد بازار را تامین میکند.
در طول مدت مشابه در سال گذشته سامسونگ تنها 11.5 میلیون تلفن همراه در دست مردم داشت و اپل با 18.6 بالاتر از سامسونگ قرار داشت. این آمار را شرکت تحقیقاتی IDC ارائه داده است.
بد نیست در این جدول یادی هم از نوکیا بکنیم که همچنان مسیر افت را حتی با ارائه ی Lumia ویندوزی اش ادامه میدهد و با روزهای اوجش فاصله ی زیادی گرفته است. وضعیت بلک بری اما بهتر دیده میشود ولی HTC نیز وضعیت مشابهی با نوکیا دارد که آن هم مسیر افتی را طی میکند.
شاید این موفقیت سامسونگ در تنوع تولیدات هوشمند از پایین ترین قیمت تا بالاترین قیمت و بهترین سخت افزار باشد که تجربه ی تلفن هوشمند را به هر رده سنی و گروه مردم میدهد در حالیکه اپل با سیاست های خشکش حق انتخاب را از مشتریان میگیرد.
به هرحال بازار تلفن همراه در دست سامسونگ و اپل است و این وضعیت بدتر نیز خواهد شد با ارائه ی نسل بعدی آیفون طی سال پیش رو و البته گلکسی بعدی سامسونگ طی هفته های اخیر.
شاید سامسونگ با این موفقیت بتواند با عرضه ی Galaxy S III تیر خلاصی به بازار برای مدتی بزند. و این جبران نخواهد شد مگر با تغییر سیاست هریک از کمپانی های تلفن همراه.
آمار بیشتر را در تصویر بالا مشاهده کنید.
اگر شما هم اکنون با تلفن سامسونگی و یا اپلیتان این مطلب را میخونید نظر خودتون را برای ما ارسال کنید. همچنین نظر خود را در مورد کسب موفقیت سامسونگ در بازار هوشمندی ها نیز برای ما بنویسید. اگر شما موافقید که نوکیا و بلک بری یا اچ تی سی نیز هنوز محبوبیت بالایی دارند دلایلتان را برای دیگران به اشتراک بگذارید.




منبع:Cnet

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 

Most Reading