همه چیز در مورد جدیدترین حمله ی سایبری به تاسیسات ایران




بعد از استاکس نت و دوکو حال نوبت بد افزار جدیدی است که "وایپر" نام دارد و دوباره همانند قبل صنایع ایران به خصوص وزارت نفت را هدف قرار داده است. پیش از این ایران در زمینه ی سایبری همچون بدافزار استاکس نت نشان داده است که میتواند در مقابله با این نوع حملات تا حدی مقابله کند. اینبار اما نوبت بد افزار جدیدی است که صنایع ایران را آلوده کرده است در ادامه در این مورد بیشتر بخوانید...






وزارت نفت و وزارت اطلاعات با اعلام این خبر اعلام کردند که قبلا نیز در اسفند 90 بد افزاری شبیه وایپر را مشاهده کرده اند. اما اینبار ظاهرا" قضیه کمی جدی تر از دفعه ی پیش است. ظاهرا" وایپر بر روی مادربورد سیستم ها اثر میکند و پس از از بین بردن اطلاعات حافظه اقدام به تخریب کامل مادربورد میکند. این بدافزار که از طریق سرورهای وزارت نفت نفوذ پیدا کرده است بد افزار پیشرفته ای محسوب میشود
.علی نیکزاد رهبر، سخنگوی وزارت نفت گفته است که "ویروس، مادربرد کامپیوتر‌ها را سوزانده و برای پاک کردن اطلاعات اقدام کرده است با این همه طلاعات اساسی این وزارتخانه صدمه ندیده است."

سرتیپ غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران پیشتر گفته بود که حوزه انرژی ایران هدف بیشترین حملات در دو سال گذشته بوده است.
گفته میشود وزارت نفت در پی این حمله اینترنتی ستاد بحران تشکیل داده است .
اما نکته ی اصلی هنوز مشخص نیست که این ویروس از کجا و چگونه و توسط چه کس یا کسانی وارد سیستم های وزارت نفت شده است و چرا تاکنون این چنین ویروسی به شرکت های ضد ویروس گزارش نشده بودند. 
حملات سایبری به ایران تاکنون چندین بار صورت گرفته است که البته ایران از تمامی آنها سربلند بیرون آمده است و این نشان از موفقیت ایران در زمینه ی سایبری است اما باید دید اینبار چه خواهد شد و اینکه هدف از این حمله چه بوده است همینطور اعلام شده است با توجه به اینکه اطلاعات اصلی بسیاری از دست رفته است اما تمامی این اطلاعات دارای نسخه ی پشتیبان و BackUP بوده اند.
با ما با آخرین خبرها در مورد این بدافزار همراه باشید.
نظر شما در مورد اینگونه حملات چیست؟ آیا این حملات میتوانند تاثیر و اختلال بزرگی در سیستم های ایران ایجاد کنند؟نظرات خود را برای ما بنویسید. 


منابع:
 خبرگزاری مهر
جوان آنلاین
BBC



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 

Most Reading